Probabil că ați văzut un avion zburând pe cer. Dacă nu ați făcut-o, urmăriți un avion în timp ce zboară prin aer, veți fi uimit de modul în care aceste avioane pot ateriza la sol. Este ușor sau imposibil? Probabil credeți că este o sarcină ușoară. Dar lăsați-mă să vă spun că nu este adevărat; există multe sisteme implicate pentru a încetini avionul, cum ar fi eleroanele, roțile, patinele și altele…… Dar, în acest articol, ne vom uita în mod specific la Cum frânează un avion de luptă? Dar ce este un avion de luptă în primul rând ? Răspunsul este simplu. Un avion de vânătoare este un vehicul aerian rapid și periculos care poate transporta arme și chiar își poate defini propriile ținte. Scopul acestor aeronave este de a ataca inamicul, de a intercepta alte vehicule aeriene sau de a se angaja în lupte aeriene. Prin urmare, trebuie să știți că funcționarea frânelor este o soluție magică pentru a vă asigura că aeronava nu se prăbușește. Frânele sunt proiectate astfel încât, dacă roțile nu ating solul, să poată încetini aeronava fără a consuma combustibil. Aceasta este o măsură de siguranță excelentă, deoarece dacă un avion de pasageri pierde controlul și intră în picaj, este posibil ca un pasager să fie aspirat în spațiu! Așadar, lectură plăcută și luați aminte.
Beneficiați de accesorii militare franceze (Insemne militare franceze, îmbrăcăminte militară, ….) pe site-ul nostru!
Cum funcționează un avion de vânătoare ?
O aeronavă de vânătoare este o aeronavă militară concepută pentru a ataca aeronavele adverse.Acesta poate fi folosit pentru a împiedica bombardierele să își atingă țintele sau pentru a proteja bombardierele de luptătorii inamici. De asemenea, poate fi folosit împotriva țintelor terestre, cum ar fi rachetele antitanc și elicopterele de luptă. Primul avea biplanoane sprijinite, echipate cu mitraliere fixe cu tragere în față și fără armament defensiv. Avioanele de vânătoare erau în general mai grele decât bombardierele și operau la o viteză mai mare, dar la o altitudine mai mică.
Rolul unui luptător
 
;Rolul avioanelor de vânătoare a evoluat de-a lungul timpului, incluzând interceptarea altor avioane de vânătoare și distrugerea apărării aeriene inamice. În timpul Primului Război Mondial, avioanele de vânătoare au fost folosite pentru misiuni de recunoaștere în sprijinul forțelor terestre; în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, aceste roluri au fost preluate de avioane de atac la sol, precum Hawker Hurricane și Messerschmitt Bf 109. În timpurile moderne, pe măsură ce războiul aerian a trecut de la lupte între luptători individuali la formațiuni de luptători și bombardiere care cooperează în sprijinul atacurilor reciproce, avioanele de luptă au devenit avioane multirol capabile să îndeplinească mai multe tipuri de misiuni.
Cu alte cuvinte, o aeronavă de vânătoare este o aeronavă de luptă proiectată pentru angajarea în lupte aeriene. Pentru a fi eficiente, avioanele de luptă trebuie să aibă un grad ridicat de manevrabilitate, agilitate și viteză. Acestea sunt folosite pentru a apăra spațiul aerian național și pentru a ataca aeronavele inamice la sol sau în aer. Avioanele
de vânătoare
sunt adesea echipate cu sisteme de arme avansate, cum ar fi tunuri, rachete și mitraliere care pot doborî avioanele
inamice
.
Scopul principal al unui avion de vânătoare este de a elimina avioanele inamice de pe câmpul de luptă. După cum vom vedea, există mai multe tipuri de avioane de vânătoare concepute pentru a domina câmpul de luptă aerian prin utilizarea unor tehnologii avansate, cum ar fi capacitatea stealth și motoarele supraalimentate. În plus, în situații de luptă, aceștia pot purta arme care le permit să atace ținte la sol fără a se expune prea mult.
Diferitele tipuri de avioane de vânătoare :
- Avionul de vânătoare
ușor - Avionul de vânătoare
greu - Avionul de recunoaștere
- .Luptătorul-bombardier
- Combatantul
de interceptare - Combatantul de
superioritate - Combatantul
de noapte - Combatantul de noapte
- .Luptătorul strategic
Utilitatea unei frâne de avion în general și cea a unui avion de vânătoare în special
&.
nbsp;În primul rând, trebuie să știți că frâna unui avion de vânătoare este folosită pentru a-l opri. Acesta este format din două părți principale frâne pe roți și frâne pe disc. Ca orice vehicul pe roți, trenul de aterizare este echipat cu sisteme de frânare hidraulice și cu discuri. Frânele de roți sunt, de asemenea, utilizate pentru a roti mai ușor aeronava la sol. De exemplu, prin blocarea frânei din dreapta, aeronava va vira mai ușor pe axa dreaptă a trenului de aterizare, ceea ce este foarte util pentru virajele strânse. Unele aeronave au o funcție numită Auto Brake, care permite aeronavei să frâneze automat imediat ce roțile ating solul.
De asemenea, trebuie remarcat faptul că un avion de vânătoare poate fi folosit într-o varietate de moduri. De exemplu, frânele îi permit pilotului să mențină controlul aeronavei în timpul aterizărilor și decolărilor. De fapt, atunci când folosiți frânele, puteți ateriza rapid și în siguranță. Fără frâne, dacă aeronava ar ateriza pe o pistă insuficient de lungă, ar lovi solul cu o viteză atât de mare încât ar fi foarte greu să iasă la timp.
Frânele
vă permit, de asemenea, să urcați sau să decolați fără probleme, mai ales atunci când există alte avioane în jur.
Concret, diferitele utilizări ale frânei pe un avion de vânătoare sunt următoarele :
- Prima este de a încetini avionul atunci când acesta atinge viteza maximă. Astfel, pilotul are mai mult timp pentru a reacționa la problemele care pot apărea în timpul zborului, cum ar fi turbulențele sau rafalele de vânt.
- A doua utilizare a frânei este aceea de a împiedica aeronava să meargă prea repede atunci când aterizează pe un portavion. Acest lucru poate fi foarte periculos dacă nu se face corect, așa că acest proces trebuie să fie controlat de un pilot atent care știe ce face.
- Atenție la motor.
- În cele din urmă, frâna poate fi, de asemenea, utilizată ca armă împotriva aeronavelor inamice în situații de luptă. Prin frânarea accelerației, creați un decalaj între dvs. și adversarul dvs. care va încerca să se apropie de dvs.
nbsp; Pentru a înțelege cum să frânați un avion de vânătoare, este necesar să înțelegeți funcționarea și mecanismul de frânare al unui avion de vânătoare. Un avion de vânătoare are două caracteristici principale: este rapid și manevrabil. Pilotul poate controla direcția de zbor prin reglarea comenzilor de zbor, situate pe ambele părți ale cabinei de pilotaj. Scopul principal al unui avion de vânătoare este de a ataca aeronavele inamice, de a distruge ținte la sol sau de a apăra aeronavele prietene de atac. Astfel, funcția frânelor este de a încetini sau opri un vehicul sau o mașină prin exercitarea unei presiuni asupra roților sau a altor suprafețe legate de mișcarea sa. Principiul de funcționare al frânării este că, atunci când există frecare între două suprafețe care se deplasează una față de cealaltă, energia este transferată de la o suprafață la cealaltă sub formă de căldură (energie termică). Pe măsură ce
crește frecarea, crește cantitatea de energie termică generată.În continuare, rețineți
că, în general, există mai multe tipuri de frâne:- Frânele mecanice folosesc frecarea dintre plăcuțele de frână de pe roțile aflate în rotație.
- Frânele pneumatice utilizează
aer comprimat care
acționează asupra unor pistoane în camere. - Frânele
hidraulice utilizează
ulei care acționează asupra unor pistoane în camere. - Frânele electrice utilizează motoare electrice care acționează diferențiale cu cutii de viteze pe fiecare axă a roților.
- Funcționare : Frânele funcționează prin aplicarea presiunii asupra roții (roților) care controlează ridicarea. Ridicarea este creată prin împingerea aripii, ceea ce face ca aerul să curgă peste aripă și să creeze ridicarea. Cu cât presiunea este mai mare, cu atât mai multă portanță va avea aripa. Acest lucru înseamnă că, dacă apăsați suficient de tare pe roată (roți), cantitatea de presiune necesară pentru ca aripile dumneavoastră să aibă suficientă portanță va scădea. Acest lucru
înseamnă că va fi nevoie de mai puțină forță pentru a face avionul să meargă mai repede. - Mecanism : Pentru a încetini un avion de luptă, trebuie să puneți presiune pe una dintre cele două roți principale (numită margine de atac sau margine de fugă). Aceste roți sunt amplasate direct în spatele fiecărui vârf de aripă (sau aripă principală), unde controlează cantitatea de portanță pe care aripa respectivă o produce sau o ia de la restul masei aeronavei (cum ar fi fuselajul unui avion). Aceste roți sunt, de asemenea, numite clapete, deoarece ajută la închiderea unor secțiuni ale aripii unei aeronave atunci când este necesar în timpul decolării și aterizării.
- Frânele mecanice: Frânele mecanice constau din pistoane și cilindri conectați la furtunuri care trec prin fuselaj. Atunci când pilotul își eliberează mâna de pe o manetă de pe coloana de control, aceste pistoane se deplasează înapoi și împing împotriva unor tampoane de cauciuc care sunt conectate la roțile de sub fuselaj. Acest lucru permite ca aceste roți să se detașeze de suporturile lor la sol și să se rostogolească împreună cu aeronava până când aceasta se oprește. Frânele mecanice au fost folosite încă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, dar au devenit din ce în ce mai rare de-a lungul timpului, deoarece necesită mai multă întreținere decât sistemele electrice.
- Frânele electrice : Sistemele de frânare electrice folosesc în general ceea ce se numește un sistem de frânare cu disc sau cu rotor (RBS). Ele funcționează într-un mod similar cu frânele mecanice, dar în loc de pistoane care împing împotriva plăcuțelor de cauciuc, sunt frâne cu discuri.
- Dacă
unghiul
de atac este prea mare,
atunci
viteza aerului va crește din cauza rezistenței și veți
pierde
altitudine
. - Dacă unghiul de atac este prea mic, viteza aerului va scădea din cauza rezistenței și veți câștiga altitudine. 3.
- Dacă unghiul de atac este undeva între aceste două extreme, va rămâne la același nivel până când gravitația îl trage în jos sau până când adăugați putere pentru a-l aduce înapoi în sus (ceea ce înseamnă că, prin adăugarea de putere, va merge mai repede)
- .
- În primul rând, inspectați frânele la fiecare lună sau două pentru a vă asigura că nu au scurgeri sau probleme. Puteți, de asemenea, să cereți unui tehnician să le verifice dacă nu sunteți sigur care este problema.
- În continuare, ar trebui să verificați presiunea de frânare în fiecare zi, cel puțin o dată în timpul unui zbor. Dacă există o problemă cu sistemul de frânare, este mai bine să o raportați imediat pentru a nu deteriora alte componente în acest proces.
(Cunoașterea acestor metode deschide, de asemenea, o întreagă lume nouă de matematică complexă și interesantă). Oricum
, se
întâmplă multe când ești la sol, iar datorită acestui articol, acum știm ceva mai multe.Fraking este un proces prin care toate aeronavele trebuie să treacă. Este un proces destul de simplu, dar care necesită efort și gândire pentru a ateriza cu succes și în siguranță o aeronavă pe pistă. Acum, pentru a merge mai departe, aruncați o privire la https://militare-shop.ro/.
În mod specific, funcționarea și mecanismul de frânare al unui avion de vânătoare este explicat mai jos:
Când un avion de luptă frânează ? (Momentul potrivit pentru a frâna)
 
; După cum tocmai am văzut, frânele unui avion de vânătoare sunt concepute pentru a opri aeronava într-un mod specific, pentru a preveni deteriorarea acesteia în timpul aterizării sau decolării. De asemenea, frânele pot fi utilizate ca mod de operare de urgență, caz în care nu sunt folosite doar pentru a opri, ci și pentru a încetini și a întoarce aeronava în siguranță. În general, există două tipuri de sisteme de frânare: frânele mecanice și frânele electrice.Cunoașterea modului de frânare a unui avion de vânătoare este unul dintre cele mai importante lucruri pe care un pilot le poate face. Primul lucru pe care trebuie să-l știți despre frânare este că este o coborâre controlată: nu săriți din avion și nu vă loviți de pământ cu capul înainte. În
schimb, atunci când frânezi, nasul tău va coborî și apoi te vei prăbuși. Odată ce intrați în această picaj,
viteza aerului se
poate schimba în trei moduri:Păstrarea frânei pe un luptător
Cunoașterea modului în care funcționează frânele avioanelor este un lucru, dar alta este să le întreții doar pentru că așa este. Trebuie să știi cum să o întreții bine pentru a-i asigura longevitatea și să eviți să o schimbi de fiecare dată. Mai ales pentru că costă o mulțime de bani. Așa că, acum vom vedea diferitele sfaturi și trucuri pentru a o întreține.Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este verificarea dacă frâna dvs. este încă în stare bună de funcționare sau nu. Dacă doriți, puteți cere întotdeauna unui mecanic care știe cum funcționează aceste lucruri să o inspecteze pentru dumneavoastră și să vă spună dacă există o problemă care necesită atenție sau nu. Dacă există o problemă care necesită atenție specială, ar trebui să o remediați rapid înainte de a se înrăutăți, deoarece cu cât problema trece neobservată mai mult timp, cu atât va fi mai costisitoare repararea sau înlocuirea ei. O modalitate de a face acest lucru este de a verifica presiunea la care frâna funcționează corect. O altă modalitate este de a îndepărta părți ale sistemului de frânare (de exemplu, suporți) cu o șurubelniță sau cu unelte similare până când acestea funcționează din nou corect (ceea ce necesită o anumită îndemânare).
Așadar, în termeni practici, iată câteva sfaturi pentru întreținerea frânelor aeronavei dvs.: