Care este cel mai bun tanc francez ?

 Nu se poate nega faptul că tancurile franceze se numără printre cele mai letale arme de pe câmpul de luptă. Fie că este vorba de puterea lor devastatoare sau de capacitatea Leclerc-ului de a întoarce forțele inamice pe dos, Franța a produs unele dintre cele mai bune tancuri din istorie. Poate că francezii nu au obținut multe victorii în cel de-al Doilea Război Mondial, dar corpurile lor blindate erau dur de bătut.

Pentru îmbrăcăminte și accesorii militare (jachete militare, mănuși, military-patches) vizitați militare-shop.ro

accessories-life

De ce Leclerc va rămâne unul dintre cele mai bune tancuri din lume

Ministerul Forțelor Armate a semnat un acord în valoare de peste 1.000.000 de euro pentru un contract de achiziție de
tancuri de luptă.
1 miliard de euro
pentru a menține Leclerc în stare operațională. Și ar permite tancului francez să ajungă la o disponibilitate de 70%.

Pentru achizițiile dvs. de genți militare, nu ezitați să vizitați militare-shop.ro

Motive pentru care tancul Leclerc este cel mai bun

  • „Salutul de aur” al lui Nicolas Chamussy.

În ziua sosirii sale la cârma Nexter, la 1 aprilie, Ministerul Forțelor Armate a salutat semnarea principalului contract MCO (Maintenance in Operational Condition) pentru tancurile de luptă Leclerc, cunoscut sub numele de Contractul de Sprijin Divizionar (MSS2). SIMMT (Structure Intégrée de Maintien en Opération des Equipements Terrestres) a atribuit companiei Nexter un contract în valoare de peste 1 miliard de euro pentru MCO Leclerc și pentru mentenanța acestuia pe o perioadă de 10 ani. Contractul a intrat în vigoare la 31 martie, ziua în care a expirat contractul anterior cu SMS1.
Durabilitatea tancului
Leclerc
este garantată”, a precizat ministerul într-un comunicat.

Ministerul consideră că acest contract va garanta „disponibilitatea tancurilor Leclerc”.Astfel, va crește semnificativ disponibilitatea tancurilor Leclerc, care în prezent este de aproximativ 60% (58% în 2018 și 64% în 2017). Disponibilitatea tancurilor de luptă funcționale la nivel mondial este, de asemenea, de aproximativ 60%. Conform informațiilor noastre, contractul MCO va crește progresiv disponibilitatea Leclerc până la 70%. În ciuda vârstei sale (aproape 30 de ani), Leclerc continuă să impresioneze și rămâne unul dintre cele mai bune tancuri din lume. În 2019, în timpul manevrelor militare NATO Iron Spear, desfășurate în Letonia, a câștigat primul loc în această competiție amicală, care reunește 44 de echipaje de tancuri reprezentând 8 țări (Germania, Spania, Statele Unite, Italia, Norvegia și Polonia). și franceză).

  • Aprobat de Direction Générale de l’Armement
      • Aprobat de Direction Générale de l’
        Armement
      • Direction Générale de l’Armement
      • Direction Générale de l’Armement
      • .

      Negocierile dintre SIMMT, Direction Générale de l’Armement (DGA) și Nexter durează de mult timp. Atât
      de mult
      încât unii observatori se întreabă dacă negociatorii vor reuși să ajungă la un acord la timp pentru a încheia contractul MSS1. De ce atât de mult timp? Nexter trebuie să negocieze în paralel cu SIMMT, pe de o parte, și termenii celor două contracte (MCO și tratamentul pentru vechimea rezervorului) cu DGA, pe de altă parte. De asemenea, armata trebuie să introducă noi cerințe importante pentru MSS1. În cele din
      urmă, ministrul Forțelor Armate, Florence Parly, a reușit să fie de acord cu notificarea acestui contract important ca armată în timpul Comitetului ministerial de investiții (MIC) din februarie.

      Ca întotdeauna, negocierea s-a împiedicat de valoarea contractului. Nexter și SIMMT au parcurs un drum foarte, foarte lung. La începutul negocierilor, a cerut Ministerului Apărării să prelungească contractul MSS1 cu 40% pentru a satisface noile nevoi ale armatei, potrivit unor surse concordante. În special, sprijină noua viziune a șefului Statului Major al armatei, generalul Thierry Boukhard, care dorește să pregătească armata franceză pentru lupte de mare intensitate (antrenamente, exerciții etc.). În special, este vorba de creșterea stocului de piese de schimb. Cu toate acestea,
      nivelul primei propuneri comerciale a Nexter rămâne de cântărit, știut fiind că domeniul de aplicare al celor două contracte de sprijin nu este în întregime comparabil.

      În fine, potrivit informațiilor noastre, aceasta se bazează în mare parte pe feedback-ul solid al MSS1 (10 ani), care permite, în special, armatei să dubleze aproape numărul de piese acoperite de pachetul de negociere. Astfel, dacă o piesă se defectează de 40 sau 50 de ori, este obligat să o înlocuiască de 40 sau 50 de ori la același preț, pentru că ar fi livrat doar una. Acest aranjament are ca rezultat costuri contractuale umflate în comparație cu MSS1. Cu toate acestea, MSS2 ajunge să ofere mult mai mult decât MSS1. În cele din
      urmă, armata va continua să cumpere piese din pachet.

        • Contracte până în 2025

        Major parte din această negociere complexă a avut la bază abordarea problemelor majore de obsolescență (turbine, motoare și lunete) ale Leclerc. Armatele nu au renunțat încă la tancurile proiectate în anii ’80 și puse în funcțiune în 1993. De ce întârzie atât de mult tratamentul la sfârșitul vieții? Reducerile bugetare datorate fostei legi de programare militară (LPM).

        Confruntat cu constrângerile bugetare ale vremii, ministrul Apărării Jean-Yves Le Drian nu a integrat tratamentul învechit în contractul de modernizare a tancurilor din 2015, numindu-l „Leclerc renovat” (330 de milioane de euro). „Această acțiune de modernizare nu rezolvă un anumit număr de probleme de obsolescență”, se subliniază. Scopul operațiunii este de a face compatibile sistemele electronice ale tancurilor Leclerc modernizate cu programul Scorpion în cazul unor operațiuni coordonate, și mai precis cu sistemul de informare și comandă Scorpion (Sics) dezvoltat de Atos. Ca
        parte a
        acestei modernizări, 200 de unități sunt planificate pentru a fi modernizate, dintre care 122 vor fi modernizate până în 2025.

        Nexter trebuie, prin urmare, să asigure obiective de performanță cu armata ca parte a contractului MCO, foarte logic în timpul negocierilor MSS2 să vrea să se acopere financiar fără a aborda obsolescența. Deoarece acestea pot cauza defecțiuni repetate, iar în cadrul acestui contract cu sumă forfetară, contractorul principal ar putea fi nevoit să înlocuiască mai des piesele rezervorului.

        În cele din urmă, au
        convenit provizoriu asupra unei creșteri rezonabile a valorii contractului. Conform informațiilor noastre, este de 13% între MSS1 și MSS2. Cu toate acestea, odată rezolvată chestiunea legată de vechimea Leclerc, ministerul se așteaptă să revizuiască în scădere această cifră. „În 2025, odată ce principalele riscuri primare vor fi abordate, vom renegocia contractul în scădere. Vom
        putea apoi să facem schimbări pentru a ține cont de această evoluție”, a explicat o sursă apropiată documentului.

            • Două piețe majore de investiții.

            În plus față de sprijin, tancul Leclerc, care este pe cale să intre la jumătatea duratei sale de viață (după aproape 30 de ani de serviciu), va fi supus unei revizii complete, cunoscută în armată sub numele de operațiuni durabile. Aceasta va implica tratarea motoarelor diesel învechite de la producătorul finlandez Wärtsilä, precum și a turbinelor (fostele turbine cu gaz Turbomeca) și a vizoarelor de la Safran. Wärtsilä știe exact ce este necesar pentru a reconstrui motorul Leclerc, care a îmbătrânit de la intrarea sa în serviciu. Pe lângă aceste trei proiecte majore, Wärtsilä, în calitate de contractor principal, a trebuit să se ocupe de o serie de elemente învechite mai mici și comune, inclusiv sisteme optoelectronice. În
            contract, există, de asemenea, o clauză de observare a obsolescenței.

            În MCO, SIMMT și Nexter vor putea conta pe o activitate minimă, după ce au negociat un preț fix pentru un anumit număr de acțiuni de sprijin. Astfel, echipa se va asigura inițial, de exemplu, că Army Leclerc Park poate asigura între 10.000 și 20.000 de ore de funcționare a motoarelor pe an. Acesta din urmă va stabili în fiecare an numărul de ore necesare pentru activitățile sale (10 000, 11 000, 12 000…), dar poate decide să mărească numărul de ore pe parcursul anului dacă nevoile armatei sunt foarte rapide. Din 2025, obiectivul este de a ajunge la 30.000 de ore motor, potrivit unor surse apropiate documentului. Adică
            un volan motor cu o durată de funcționare între 10.000 și 30.000 de ore.

            Cele mai bune 10 tancuri de luptă din lume

            De la Războiul Rece, tancurile de luptă principale MBT au evoluat de la simple și ușoare la grele, modernizate și foarte mobile, cu avansuri în materie de armament și contramăsuri. Acestea variază în ceea ce privește armamentul, mobilitatea și protecția.

            Cele mai bune tancuri de luptă din lume

            • Leopard
              2A7+, Germania
              • Leopard
                2A7+, Germania
                  • Leopard 2A7+ este un tanc de luptă principal (MBT) de nouă generație prezentat de Krauss-Maffei Wegmann (KMW) în 2010.
                    Noua versiune se bazează pe tehnologia tancului Leopard 2 și a fost adoptată de Bundeswehr (armata germană) pentru a desfășura lupte urbane, precum și misiuni militare tradiționale. 2A7+ este, de asemenea, desfășurat în prezent în Afganistan de către Canada sub comanda NATO. Leopard 2A7+ este înarmat cu un tun L55 de 120 mm cu țeavă lisă, capabil să tragă cu muniție standard NATO și cu noua muniție HE programabilă de 120 mm. Tancul încorporează o stație de arme de calibru mic FLW 200 controlată de la distanță, care îi permite să monteze o mitralieră de 7,62 mm/12,7 mm sau un lansator de grenade de 40 mm.

                    Modulurile de blindaj pasiv oferă protecție completă împotriva rachetelor antitanc, a minelor, a dispozitivelor explozive improvizate (IED) și a tirurilor RPG. Lansatoarele de grenade fumigene amplasate pe ambele părți ale turelei ascund tancul de ochii inamicului. Tancul poate fi echipat cu accesorii suplimentare, cum ar fi un plug pentru mine, un tăvălug pentru mine sau o lamă de buldozer pentru deminare și îndepărtarea obstacolelor. Acest tanc extrem de mobil are o viteză maximă de 72 km/h și o autonomie de 450 km.

                    quel-est-le-meilleur-char-français
                          .

                        • Abrams M1A2
                          , Statele Unite ale Americii

                        Abrams M1A2 este un tanc de luptă principal dovedit în luptă, dezvoltat de General Dynamics Land Systems în principal pentru armata Statelor Unite. Tancul a fost proiectat pe baza experienței acumulate cu performanța lui M1A1 și încorporează noi tehnologii pentru a oferi o putere de foc și o mobilitate superioare, ceea ce îl face unul dintre cele mai bune tancuri de luptă din lume.

                        Artileria principală a tancului este un tun cu țeavă lisă de 120 mm XM256 încărcat manual, care poate trage o gamă largă de muniție NATO împotriva vehiculelor blindate, infanteriei și avioanelor care zboară la joasă înălțime. De asemenea, tancul este înarmat cu două mitraliere M240 de 7,62 mm și o mitralieră M2 de calibru 50 și poate stoca 42 de cartușe de 120 mm, 11.400 de cartușe de 7,62 mm, 900 de cartușe de calibru 50, 32 de grenade cu proiectile și 210 cartușe de 5,56 mm. Abrams M1A2 încorporează un blindaj exterior din compozit greu și un blindaj din oțel cu uraniu sărăcit pe carena și turela din față pentru a oferi un nivel ridicat de protecție pentru echipaj. Tancul are o
                        rază de acțiune de 426 km și se poate deplasa cu o viteză maximă de 67,5 km/h.

                        • T-14 Armata, Rusia

                        T-14 Armata este un tanc de luptă de nouă generație fabricat de Uralvagonzavod (UVZ) pentru armata rusă.
                        Tancul se află
                        în prezent în producție, iar livrările sunt programate pentru 2020.

                        Arma principală montată pe tanc este un tun cu țeavă lisă 2A82-1M de 125 mm, alimentat de un încărcător automat.Armamentul secundar include o mitralieră Kord de 12,7 mm și o mitralieră PKTM de 7,62 mm. Se preconizează că MBT-ul T-14 Armata va oferi protecție de nivel 5 conform STANAG 4569. Sistemul de protecție activă Afghanit (APS) de la bordul tancului poate detecta, urmări și ataca proiectilele antitanc care se apropie. Propulsat de un motor turbodiesel A-85-3A, tancul oferă o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie de 500 km.

                        • Challenger 2, Regatul Unit

                        Charul Challenger 2 (CR2) este principalul tanc de luptă al armatei britanice și al Armatei Regale din Oman. Acest tanc de luptă principal a fost proiectat și fabricat de Sistemele de apărare Vickers din Marea Britanie (în prezent BAE Systems), pe baza tancului de luptă Challenger 1.

                        Considerat cel mai fiabil tanc din lume de către producătorii săi, capacitățile lui Challenger 2 au fost demonstrate în misiuni de luptă în Bosnia, Kosovo și Irak.
                        Tunul de 120 mm L30 CHARM (CHallenger main ARMament) de 120 mm al lui Challenger 2 asigură puterea de foc principală, în timp ce un tun cu lanț de 7,62 mm pe axa C și o mitralieră de 7,62 mm montată pe turelă servesc ca arme secundare.

                        Charul de luptă poate transporta 50 de proiectile APFSDS (proiectile perforante de blindaj, stabilizate cu aripioare, cu perforare de blindaj consumabile), HESH (High-Explosive Squash Heads) și muniție Soke, precum și 4.000 de cartușe de 7,62 mm. Armura Chobham de a doua generație a lui Challenger 2 oferă un nivel ridicat de protecție împotriva armelor cu foc direct. Motorul Perkins-Condor CV12 al tancului asigură o viteză maximă de 59 km/h pe șosea și de 40 km/h în afara șoselei.

                          • K2 Black Panther
                            , Coreea de Sud

                          K2 Black Panther (New Korean Main Battle Tank) este un tanc de luptă principal modern dezvoltat de Hyundai Rotem pentru armata Republicii Coreea (RoKA). Scopul tancului de luptă principal este de a oferi mobilitate ridicată, putere de foc și autoprotecție.
                          Black Panther a
                          intrat în serviciu cu RoKA în 2014.

                          Armajul principal al K2 Black Panther este un tun cu țeavă lisă de 120 mm, care poate lansa cartușe cu energie cinetică avansată și este echipat cu un încărcător automat pentru încărcarea muniției la fața locului, chiar și pe teren accidentat. Armamentul secundar include mitraliere de 7,62 mm și 12,7 mm. Viteza maximă de 70 km/h și autonomia de 450 km fac ca K2 să fie foarte mobil pe câmpul de luptă. Tancul este echipat cu blindaj compozit și blindaj reactiv exploziv (ERA) pentru protecție completă împotriva focului direct.

                          • Merkava Mk.4, Israel

                          Merkava Mark IV este cea mai recentă versiune a gamei de tancuri de luptă principale Merkava construite de MANTAK (Merkava Tank Bureau). Mk.4 este înarmat cu un tun MG253 de 120 mm cu țeavă lisă, capabil să tragă obuze antitanc HEAT (exploziv puternic) și sabot, precum și rachete ghidate antitanc LAHAT. Mitralierele coaxiale de 7,62 mm și 12,7 mm montate pe pivoți și un lansator de grenade de 60 mm completează puterea de foc a tancului.

                          Merkava Mk.4 este echipat cu blindaj spațial special, fuste laterale blindate cu arc, un sistem de avertizare cu laser Elbit și grenade fumigene IMI integrate. Sistemul de protecție activă Trophy de la bordul tancului protejează echipajul împotriva rachetelor antitanc avansate. Tancul atinge o viteză maximă de 64 km/h.

                          • Type
                            10
                            (TK-X
                            ), Japonia

                          Type 10 (TK-X) este un tanc de luptă principal avansat de generația a patra construit de Mitsubishi Heavy Industries pentru Forța de autoapărare terestră a Japoniei (JGSDF). Tancul a intrat în serviciul JGSDF în 2012 și se mândrește cu o mobilitate excepțională. Puterea de foc a MBT Type 10 este completată de un tun cu țeavă lisă de 120 mm, o mitralieră grea de 12,7 mm și un tun Type 74 de 7,62 mm.
                          Sistemul C4I sofisticat asigură interoperabilitatea cu trupele de infanterie în misiuni de luptă integrate.

                          Cocoșul tancului este echipat cu blindaj compozit ceramic modular care asigură protecție împotriva tirurilor de grenade propulsate de rachete (RPG), a obuzelor HEAT și a rachetelor antitanc. Modulele de extensie pot fi îndepărtate și instalate cu ușurință pentru a schimba nivelurile de protecție. Motorul diesel de 1.200 CP răcit cu apă permite o viteză maximă de 70 km/h.

                          • Leclerc
                            , Franța

                          Leclerc este un tanc de luptă principal francez dezvoltat de GIAT Industries pentru armata franceză. De asemenea, este în serviciul armatei Emiratelor Arabe Unite. Primul tanc Leclerc a fost livrat către DGA (Direction Générale de l’Armement) în ianuarie 1992.Leclerc este un tanc de generația a treia, înarmat cu un tun cu țeavă lisă CN120-26 de 120 mm la standard NATO, un tun coaxial de 12,7 mm și o mitralieră de 7,62 mm montată pe acoperiș. Tancul poate transporta 40 de cartușe de 120 mm și peste 950 de cartușe de 12,7 mm.

                          Blindajul modular avansat, compus din
                          oțel, ceramică și Kevlar, asigură o protecție completă pentru echipaj, care poate fi ridicat pentru a se proteja împotriva dispozitivelor explozive improvizate, a minelor și a RPG-urilor. Sistemul de autoprotecție Galix montat pe tanc îi sporește și mai mult capacitatea de supraviețuire. Tancul are o
                          viteză maximă de 72 km/h și poate atinge țintele cu o viteză de 50 km/h pe orice tip de teren.

                          quel-est-le-meur-char-français
                          • T-90MS, Rusia

                          T-90MS, o versiune modernizată a tancului de luptă principal T-90 construită de Uralvagonzavod, a fost prezentat pentru prima dată la Russian Expo Arms în septembrie 2011. T-90MS a fost modernizat în mod extensiv pentru a-și îmbunătăți performanțele de luptă în scenariile de război actuale. Tunul 2A46M-5 de 125 mm al tancului trage cu diferite tipuri de muniție cu o precizie ridicată. Tancul este, de
                          asemenea, înarmat cu o mitralieră antiaeriană 6P7K de 7,62 mm într-o stație de armare acționată de la distanță.

                          Panourile modulare ERA montate pe partea din spate și pe părțile laterale ale tancului oferă protecție împotriva armelor de calibru mic și a șrapnelului.
                          Carena frontală și turela pot fi echipate cu blindaj reactiv RELIKT pentru protecție împotriva rachetelor antitanc.

                          T-90MS dispune, de asemenea, de un sistem de ecranare optoelectronică și de un sistem de protecție electromagnetică. Un motor V-92S2F de 1.130 CP îi conferă tancului o viteză maximă de 60 km/h.

                          • VT4 (
                            MBT-3000
                            ), China

                          Tanc VT4 (fost MBT-3000) este un tanc de generația a treia proiectat și fabricat de China North Industries Corporation (Norinco) în principal pentru piețele de export. Tancul de luptă principal este înarmat cu un tun cu țeavă lisă de 125 mm, capabil să tragă obuze APFSDS, focoase HEAT, rachete de artilerie și rachete ghidate.
                          Armamentul secundar include o mitralieră antiaeriană de 12,7 mm acționată la distanță și o mitralieră coaxială de 7,62 mm. Tancul este echipat cu blindaj compozit și blindaj reactiv exploziv. Sistemul de protecție activă (APS) GL5 de la bordul vehiculului apără tancurile, vehiculele blindate, rachetele ghidate antitanc și armele antitanc. Viteza maximă pe șosea a MBT VT4 este de 70 km/h, în timp ce autonomia maximă este de 500 km.

                          În concluzie, Leclerc este un tanc de luptă principal francez construit de GIAT Industries. Acesta a fost conceput pentru a utiliza tehnologiile existente și planificate pentru a facilita întreținerea și gestionarea problemelor. Sperăm că v-ați bucurat de recenzia noastră despre cele mai bune tancuri franceze. Dacă doriți să fiți la curent cu toate celelalte recenzii ale vehiculelor noastre militare și să vizualizați catalogul nostru complet, vă rugăm să vizitați site-ul nostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *