Care sunt armele forțelor aeriene ?

Forța aeriană franceză este una dintre cele patru componente ale forțelor armate franceze, celelalte fiind armata, marina și jandarmeria națională. Forțele aeriene franceze sunt cele mai vechi forțe aeriene din lume. Primele cinci escadroane au fost create la începutul anului 1912 și au devenit parte a armatei franceze. Forțele aeriene franceze au devenit o armată cu drepturi depline la 2 iulie 1934. De la 1 iulie 2019, în rândurile sale activează 40.800 de militari și 5.200 de civili. Are un total de 170.000 de ore de zbor pe an. Bugetul său anual este de 7,5 miliarde de euro în 2020, adică 20% din bugetul Ministerului Forțelor Armate. Dar ce arme folosesc ei? În acest articol vă spunem totul în detaliu.

Echipament militar care poate fi util în viața de zi cu zi (plasă de camuflaj, mască, mănușă, musette pentru femei ..) sunt disponibile la militare-shop.ro Vino și descoperă!

casquette-armee-de-l-air

Arme folosite de forțele
aeriene
:

În unitatea aeriană, doaravioanele de luptă sunt dotate cu arme de înaltă tehnologie și foarte inteligente. Dassault Rafale este cel mai de succes și cel mai utilizat avion de luptă al forțelor aeriene franceze.

Sistemul de armament al Rafale se bazează pe o arhitectură suficient de deschisă pentru a acomoda majoritatea armamentului actual și viitor. Rafale este deja capabil să o implementeze:

      • Racheta aer-aer MICA.
      • MICA air-to-air missile, pentru interceptare, angajare și autoprotecție, în versiunile IR și BVR,
      • MICA missile.
        METEOR
        , o rachetă aer-aer cu rază lungă de acțiune, electromagnetică (EM), cu
        propulsie
        combinată pulbere-ramet, a cărei combinație cu sistemele de armament Rafale creează o schimbare de paradigmă în lupta aer-aer,
      • Gama HAMMER de arme AASM modulare cu propulsie aer-sol. AASM este echipat cu un kit de ghidare GPS/inerțială, un kit de imagistică GPS/inerțială/infraroșu sau un kit de ghidare GPS/inerțială/laser,
      • .
        Racheta de croazieră
        SCALP
        ,
      • Racheta anti-navă AM39 EXOCET,
      • .
        li>Bombe ghidate cu laserde
        la 250 kg la 1000 kg 
        și cu diverse încărcături utile/efecte militare posibile,
      • Bombe ghidate cu laser.
        li>Bombe neconvenționale neghidate
        ,
      • Arma internă de 30mm NEXTER 30M791 (2.500 de cartușe/minut) disponibilă în
        țevi
        simple și
        duble
      • Armament specific selectat de unii clienți.

      Dacă sunteți o persoană căreia îi place aspectul de forță aeriană, vă recomandăm o șapcă aeriană, pentru a vă simți ca un adevărat aviator.

      Dassault Rafale:

      Aeronava Rafale de
      la Dassault Aviation este unavion de luptă multirol descris ca fiind „omni-role” de către producătorul său, dezvoltat pentru Marina și Forțele Aeriene franceze, livrat din 18 mai 2001 și intrat în serviciu în 2002 în cadrul Marinei. De
      asemenea, echipează sau va echipa forțele aeriene egiptene, qatareze, indiene, grecești, croate, emirateze și indoneziene.

      Aeronava are aripi delta și planuri canard, comenzi de zbor electrice și folosește elemente stealth pasive și active.
      Este echipat cu un radar cu scanare electronică RBE2 și două motoare Snecma M88. Pentru superioritate aeriană, folosește rachete aer-aer și un tun. Pentru bombardamente tactice, folosește bombe ghidate cu laser, rachete de croazieră, rachete anti-navă și, pentru bombardamente strategice, o rachetă nucleară.

      Specificații tehnice și performanță:

      • Este un avion de vânătoare calificat de generația a cincea cu aripi delta, cu o coadă închisă cu canard, propulsat de două motoare Snecma M88 turbojet cu postcombustie și controlat prin comenzi fly-by-wire care îi permit să execute trucuri imposibile pentru majoritatea concurenților săi.
        • Pute face trucuri care sunt imposibile pentru majoritatea concurenților săi.
        • Acesta poate efectua astfelo buclă de la 100 de noduri la incidență ridicată, cu un factor de încărcare care atinge 11g în prezentarea „Rafale solo display 2019” a Forțelor Aeriene. De exemplu, Eurofighter a încercat fără succes aterizarea cu rostogolire (jumătate de zmeu înainte de a se ridica în sus pentru a efectua o jumătate de buclă care poartă aeronava pe orizontală în direcția opusă, la o altitudine mai mică), Rafale fiind singurul avion de vânătoare din lume capabil de acest truc.
        • Rata de rulare în gol este270°/s în configurație ușoară și 150°/s în configurație grea. Are un sistem de pornire automată care permite decolarea la doar cinci minute după ce pilotul se așează în cockpit
    • Aerodinamică : Rafale este echipat cudouă planuri de canard late, patru flapsuri de bord de atac, patru lifturi și o cârmă pentru a optimiza portanța/drumul și a reduce derapajul în timpul diferitelor faze de zbor. Cele două avioane cu canard larg compensează neajunsul tradițional al formulelor cu aripi delta, care este viteza de apropiere la aterizare – Rafale aterizează la doar 110 noduri, când Mirage III aterizează la 180
      noduri
    • .
      La fel ca Mirage 2000 și ca majoritatea avioanelor de vânătoare din anii 2000, aripa avionului Rafale este proiectată pentru a fi instabilă aerodinamic în tangaj la viteze subsonice; acest lucru înseamnă că o creștere a incidenței determină dezvoltarea unui cuplu ascendent în nas, care, la rândul său, tinde să crească variația incidenței. Această caracteristică conferă aeronavei o mare manevrabilitate. Dezavantajul este că o aeronavă instabilă poate fi menținută într-o atitudine stabilă numai prin aplicarea unor intrări rapide și precise ale comenzilor de zbor.
    • Aripile: Rafale are o aripă delta cu o amplitudine moderată (48° față de 58° pentru Mirage 2000 și 53° pentru Eurofighter). Aripa delta oferă, datorită combinației dintre o suprafață relativ mare a aripii și o încărcare relativ redusă a aripii, un bun compromis între portanță și rezistență; această configurație permite, de asemenea, o manevrabilitate ridicată, în special la viteze transonice (aproximativ Mach 0,8 până la 1), și o eficiență ridicată la viteze supersonice (până la Mach 1,8). Montată în poziție mediană pe fuselaj, aripa este prelungită cu 72°. În timp ce o amplitudine moderată a îmbunătățit performanțele la viteze mici, dar, în schimb, a redus incidența de pierdere, amplitudinile permit creșterea portanței la incidență mare.
    • Plani de canard: cele
      două apexuri ale Rafale (o suprafață fixă care prelungește rădăcina unei aripi) sunt prelungite fiecare de o parte mobilă numită plan de canard, poziționată aproape de aripă și la înălțime deasupra acesteia.
      Dassault folosise deja avioane cu canard fix pe Mirage 4000. Acest dispozitiv face posibilă adaptarea fluxului incident pe aripă și reducerea sau chiar întârzierea formării de vârtejuri la vârful aripii (vârtej marginal), una dintre principalele surse de rezistență aerodinamică. Împreună cu lifturile aripilor, planurile canard cresc viteza unghiulară de tangaj și, prin urmare, manevrabilitatea aeronavei.
    • Intrări de aer: Cele două intrări de aer pentru alimentarea motoarelor sunt amplasate lateral, sub apexuri, și nu ventral ca la General Dynamics F-16 Fighting Falcon sau Eurofighter Typhoon. Dassault consideră că acest aranjament asigură o mai mare stabilitate structurală a trenului de aterizare din față. În plus, cele două prize de aer permit o independență totală a celor două motoare, ceea ce se traduce printr-o mai mare siguranță.
    • Aceasta reduce riscul de a aspira corpuri străine și de a provoca avarii la motor și îmbunătățește caracterul invizibil în ceea ce privește o emisie radar venită de sus (de tip AWACS), deoarece prizele de aer sunt unul dintre cele mai bune reflectoare radar de pe o aeronavă. Intrările de aer de pe Rafale sunt nereglabile (fără mouse); acest lucru simplifică designul, reduce greutatea și cerințele de întreținere, deși în detrimentul fluxului optim de aer către motoare și, prin urmare, a unei pierderi de putere din cauza supraalimentării.
    lo-que-son-los-brazos-de-la-fuerza-aerea

    Materiales y sigilo:

    Suprafața umedă a avionului Rafale este alcătuită din aproximativ 75% materiale compozite, reprezentând aproape 30% din greutatea totală a aeronavei. În comparație cu Mirage 2000, Rafale folosește cu 7% mai multe materiale compozite. Luând în considerare toate materialele neconvenționale, proporția crește la 50% pentru Rafale de serie, față de doar 30% pentru demonstratorul Rafale A. Pentru piesele care pot fi supuse la impact, cum ar fi
    lamelele de pe marginea de atac și planurile canard, se folosește titan.

     Mai mult, lamelele sunt proiectate cu ajutorul formării superplastice și al sudării prin difuzie.
    Aripile, elicele, cârma și aproximativ 50% din carcasa exterioară sunt realizate din fibră de carbon
    , în timp ce cea mai mare parte a fuselajului este realizată dintr-un aliaj de aluminiu și litiu. Unele părți ale fuselajului folosesc, de asemenea, materiale compozite termoplastice. În cele din urmă, nasul, unde se află radarul, este fabricat din Kevlar. În cele din
    urmă, economia de greutate realizată prin utilizarea acestor materiale este estimată la 300 kg.

    Rafale este un avion semi-rotor, a cărui configurație cu aripă delta și avion canard nu este optimă pentru invizibilitate, deoarece punctele de transport al armelor sunt poziționate doar în exterior. Acestea fiind
    spuse, au fost luate măsuri pentru diminuarea semnăturii radar a Rafale: utilizarea extensivă a materialelor compozite este prima dintre aceste măsuri și pentru a reduce suprafața echivalentă radar (SER).

    Prizele de aer au fost, de asemenea, poziționate în așa fel încât este imposibil să se aibă o vedere directă asupra motoarelor, deoarece paletele compresorului sunt o sursă majoră de reflexie radar. Pe lângă materialele compozite, au fost folosite și materiale care absorb radarul; astfel, bolta este acoperită cu un strat subțire de aur. De asemenea, au fost luate măsuri, nedeclarate de Snecma, pentru a reduce semnătura în infraroșu a motoarelor.

    Avionică și senzori:

    Unul dintre principalele puncte forte ale Rafale este capacitatea sa de fuziune a datelor multisenzor, care integrează informații de la radarul cu scanare electronică RBE2, de la sistemul optronic front-end sector și de la sistemul RBE2 optronic sistemul.sectorul front-end, sistemul de război electronic Spectra, sistemul de război electronic Electronic Warfare System, sistemul de război electronic Electronic Warfare System și sistemul de război electronic Electronic Warfare System.
    strong>IFF, detectorul în infraroșu MICA IR și legătura de date L16 care oferă pilotului o situație tactică unică și ușor de interpretat; această funcție se numește FSST pentru „funcția de rezumat al situației tactice”.

    Radar: Rafale este echipat cu un „RBE2” (Radar à Balayage Électronique deux planes)radar de
    270 kg, proiectat de Thales-Dassault Électronique.

    Scanarea electronică înseamnă că nu mai este limitată de viteza de scanare mecanică. Prin defazarea semnalelor transmise,RBE2-PESA poate urmări până la 40 de piste la distanță mare și poate angaja opt dintre ele într-o pistă îmbunătățită la o distanță de 100 km, chiar și în modul aer-sol și poate trece aproape simultan din modul aer-sol în modul aer-aer cu identificare automată Friend or Foe (IFF).

    În comparație, F-22, care estecel mai sofisticat avion de vânătoare al US Air Force, poate ataca doar două ținte simultan în modul aer-sol

    Marele avantaj al Rafale F3.2/RBE2 în comparație cu Mirage 2000N K3/ANTILOPE 5 este capacitatea de a urmări terenul folosind o bază de date digitală.ceea ce eliberează întreaga capacitate a radarului RBE2 pentru a căuta și angaja piste aer-aer cu șase rachete MICA cu rază de acțiune de 60-80 km, în timp ce Mirage 2000N K3 trebuie să își folosească radarul pentru ambele misiuni cu o capacitate de autoprotecție mult redusă de două rachete Magic II cu rază de acțiune de 15 km, fără a mai menționa performanțele superioare ale sistemului SPECTRA al Rafale.

    Handardul RBE2-PESA constă în raza sa de acțiune, care este considerată oarecum scurtă pentru țările fără Aeronave AWACS.

    În concluzie, dacă sunteți în căutare de articole militare, dacă doriți să vă înrolați în armată sau dacă pur și simplu căutați accesorii militare, pur și simplu pentru că sunteți un fan, vizitați link-ul Military Surplus . Acolo veți găsi articolele și veți putea cumpăra accesorii militare la alegere. Nu veți fi dezamăgiți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *